شهدای دهستان برون

معرفی دهستان و ارتباط بیشتر با دوستان

شهدای دهستان برون

معرفی دهستان و ارتباط بیشتر با دوستان

شهدای دهستان برون

آخرین مطالب

۶ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

محمدعلی عمرانی
۳۰ آبان ۹۴ ، ۱۶:۲۳ موافقین ۰ مخالفین ۰

می گریم و می دانم از این کوچه ی تاریک
راهیست به سر منزل دلهای شکسته

رفتند چه جانسوز و بماندیم چه دلگیر!
آن سینه زنان حَرَمش دسته به دسته

محمدعلی عمرانی
۲۷ آبان ۹۴ ، ۱۱:۲۹ موافقین ۰ مخالفین ۰


محمدعلی عمرانی
۲۱ آبان ۹۴ ، ۱۲:۰۱ موافقین ۰ مخالفین ۰

آشنایی با خواص زعفران
زعفران، گیاهی است چند ساله که دارای پیاز است و علاوه بر استفاده در پخت و پز، دارای مصارف درمانی بسیاری نیز هست.
این پیاز غلاف قهوه‌ای رنگی دارد و دارای ساقه و شش گلبرگ بنفش رنگ و 3 رشته کلاله قرمز رنگ است. قسمت مورد استفاده گیاه زعفران، کلاله نارنجی رنگ گل آن است.

زعفران ماده غذایی با ارزشی است که به مقدار کم از گیاه زعفران بدست می آید در واقع از هر 100 تا 200 هزار گیاه زعفران، حدود 5 کیلوگرم گل زعفران بدست می‌آید که وزن 5 کیلوگرم زعفران تازه بعد از خشک شدن به یک کیلوگرم می‌رسد.

در خاورمیانه،‌اسپانیا، هند و ایتالیا از زعفران به خاطر رنگ و طعمی که دارد استفاده‌های فراوانی می‌شود.

متخصصین طب گیاهی نیز از دیرباز با خواص زعفران آشنا بوده و آن را برای درمان انواع بیماری‌ها مانند خستگی‌های مفرط، درد لثه، بیماری‌های قلبی، افسردگی، آسم، بی‌خوابی، سیاه سرفه، درد شکم و سنگ‌های کلیه توصیه می‌کردند.

more نکته بهداشتی روز: آیا کودکتان سیاه‌سرفه دارد؟
صرف زعفران باعث کاهش سطح کلسترول بد و نیز بهبود جریان خون در بدن می‌شود. برخی از متخصصین طب گیاهی بر این باورند که استفاده از زعفران باعث تقویت حافظه می‌شود.

مصرف زعفران برای افرادی که دارای اختلالات عصبی هستند و یا حافظه خود را از دست داده‌اند توصیه می‌شود.

استفاده از زعفران در درمان بیماری‌های چشمی موثر است؛ زعفران از آن‌ جا که حاوی خواص آنتی‌اکسیدان فراوانی است متخصصین طب گیاهی آن را برای درمان ضعف بینایی توصیه می‌کنند و با مصرف آن ماهیچه‌های چشم تقویت می‌شود و مصرف منظم آن باعث بهبود بینایی حتی در سنین بالا نیز می‌شود.

البته خانم‌های باردار فقط با نظر پزشک می‌توانند زعفران مصرف کنند و اگر قرار است کودکان نیز از این گیاه مصرف کنند در مورد مقدار مجاز آن با پزشک متخصص کودکان مشورت کنید چرا که آنان بسیار حساس هستند.

زعفران خون را تصفیه می‌کند و خاصیت ضدالتهابی دارد و برای تسکین دردهای ناشی از آرتروز توصیه می‌شود.

محمدعلی عمرانی
۱۹ آبان ۹۴ ، ۰۹:۵۴ موافقین ۰ مخالفین ۰


شهید عبدالله باقری از مدافعان حرم حضرت زینب (س) همزمان با شب تاسوعای حسینی در عملیاتی در حومه حلب سوریه شهادت رسید.

 شهید عبدالله باقری( محافظ محمود احمدی‌نژاد) از مدافعان حرم حضرت زینب (س) همزمان با شب تاسوعای حسینی در عملیاتی در حومه حلب سوریه و در جریان درگیری با تروریست‌های تکفیری داعش به فیض شهادت رسید.


شهید باقری متولد سال 61 بود و دو فرزند دختر نیز از خود به یادگار گذاشته است.


تصویر زیر آخرین نامه شهید مدافع حرم عبدالله باقری به دخترانش است.

آخرین نامه شهید مدافع حرم عبدالله باقری به دخترانش+ تصویر

محمدعلی عمرانی
۱۴ آبان ۹۴ ، ۱۳:۱۰ موافقین ۰ مخالفین ۰


متن وصیتنامه شهید هادی دادرس جوان


بسم ا… الرحمن الرحیم

اللهم الرزقنا توفیق شهادة فی سبیلک

به نام خداوند بخشنده مهربان به نام خدای مستضعفین و به نام خدای شهیدان . سپیدیها به پایان می‌رسد و سیاهی‌ها آغاز می‌گیرد و خورشید عمرم که چند بهاری غروب نکرده و امیدوارم که این غروب اگر خدا بخواهد به شهادت منجر می‌شود و من نمی‌دانم که فدا کردن جان خود در راه ا… و اهداف عالیه اسلام که همان اهداف امام خمینی است و در راه ملت شهادت محسوب می‌شود هم اکنون که به جبهه‌ی جنگ می‌روم به امید پیروزی اسلام و مسلمین آخرین فشنگهایم را رها می‌کنم و آخرین نفسها را می‌کشم که اگر توانستم کفار و اجانب را از بین ببرم.

هموطنان انقلابی  و متعهد: بهوش باشید که بیگانگان از فرصت سوء استفاده نکنند و از شما تقاضا دارم که اسلام و رهبر عزیز را تنها نگذارید و همیشه قرآن را بخوانید و با یاری ا… و همت امام و کوشش کلیه برادران و خواهران بر تمامی دشمنان پیروز خواهید شد .  ای ملت عزیز از شما می‌خواهم که شعارتان همیشه حزب ا… ،حزب ا… و پیشمرگ روح ا… و مرگ به آمریکا و شوروی و مرگ بر سازشکار باشد و تقاضا دارم که خط سازشکاری را برای همیشه به گور تاریخ بفرستید  ای ملت عزیز از سپاه اسلام و پاسداران حمایت کنید و همانطور که امام عزیز می‌گوید که« من  از سپاه پاسداران راضی هستم »برادران پاسدار :برادرانم هر روز صبح 5 آیه از قرآن را با ترجمه آن بخوانید و بکار ببندید همیشه یک روز در هفته را روزه بگیرید و سعی کنید نمازتان را همیشهدر اول وقت و بطور جماعت بخوانید زیراکه ثواب آن بیشتر است . رابطه و پیوندتان را با ملت عزیز محکمتر کنید و از مردم جدا نشوید و برای مقابله با دشمن بر سلاح تکیه کنید و همیشه از نیروی ایمان و نیروی شکست ناپذیر مردم و حزب ا… استفاده کنید و شعارتان این باشد پاسداران روح ا… ، پیشمرگان حزب ا… و حزب ا… می‌جنگد می‌میرد سازش نمی‌پذیرد » . برخوردتان با مردم خوب و مکتبی باشدو با دشمنان و ضد انقلاب و سازشکاران و منافقین به نرمی و سادگی رفتار نکنید زیرا که آنها از شیطان بدتراند . مبادا روزی مردم به شما بدبین شوند ،زیراکه اگر مردم پشتیبان ما نباشند سپاه هم باید از بین برود برادران عزیز پیام 16 ماده‌ای خودسازی امام را بکار بندید و اگر توانستید برای من 5 روز روزه بگیرید . متشکرم                

مادر :خداحافظ

آیا می‌توانم محبتهای تو را که همچون در زیر خاکستر نهفته است فراموش کنم مادر من به جایگاهی می‌روم، که همه می‌روند .بجایی می‌روم که آغاز زندگی جدیداست و با تو خداحافظی می‌کنم خداحافظ ... به تو می گویم خوشحال باش ! مادر عزیز می‌دانی که چیزی که به زندگی ارزش می‌دهد چیست؟ ایمان و عقیده به مبداء بی نیاز . انا لله و انا الیه راجعون ما بسوی او باز می‌گردیم همچنانکه آمدیم هیچ گاه امید را از دست مده و مایوس و نا امید نباش چون یاس مرگ آور است من مدتی از تو دورم و به راهی جاوید مسافرت می‌کنم مادر عزیز نمی‌دانم که با چه بیانی محبتهای تو را به روی کاغذ بیاورم با تو وداع می‌کنم و از تو می‌خواهم که برادرانم را با محبت خودبه مسیر اسلام راهنمایی کنی و هر چهار تن رالباس رزم بپوشی و به جبهه بفرستی و می‌خواهم که به شرف شهادت نائل شدم بخاطر رضای خدا و بخاطر دین پاک اسلام برای من گریه نکنی .دلتان برای من نسوزد و فقط دلتان برای اسلام بسوزد که فریاد هل من ناصر امام حسین بلند است و از خداوند می‌خواهم شما مادری چون زهرا (س) و فرزندانتان چون حسن و حسین باشد. من فرزند پدر و مادری هستم که اولین امامشان علی(ع) و آخرین آنها امام زمان است. پدر و مادر مهربان و برادران عزیزم بنده نماینده شما در این سنگرها هستم که سنگر اسلام و قرآن است . پدر، من می‌جنگم برای اسلام و انشاءا… به لطف خداوند اگر شهید شدم برایم گریه نکنید چون این سک سعادت است و امیدوارم که نصیب همه بشود و به بهترین کام خود که شهادت در راه خدا بود رسیدم 





و پس انتظار دارم که پدری چون علی(ع) باشید و از شما می‌خواهم که برایم تشییع جنازه نکنید زیرا که هزاران انسان در میدانهای نبرد افتاده‌اند و یا طعمه پرندگان شده‌اند .

امید جهانی شدن انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی  انشاءا…

درود بر خمینی رهبر مسلمانان جهان درود بر شهیدان ادامه دهنده راه حسین     ،درودبر رئیس جمهور عزیز حجت الاسلام خامنه‌ای  ،مرگ بر آمریکا بر شوروی مرگ بر اسرائیل ، مرگ بر منافقین مرگ بر صدام یزید 

محمدعلی عمرانی
۰۶ آبان ۹۴ ، ۱۳:۰۱ موافقین ۰ مخالفین ۰