شهدای دهستان برون

معرفی دهستان و ارتباط بیشتر با دوستان

شهدای دهستان برون

معرفی دهستان و ارتباط بیشتر با دوستان

شهدای دهستان برون

آخرین مطالب

۱۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

انفجار بمب در حرم مطهر امام رضا(ع) توسط منافقین کوردل در عاشورای حسینی (1373ش)
در بعدازظهر سی‏ام خرداد 1372 ش برابر با عاشورای سال 1415 ق، در حالی که مردم عزادار در اوج برگزاری مراسم بزرگداشتِ قیام تاریخی امام حسین(ع) بودند، توسط منافقین کوردل بمبی داخل حرم مطهر و در نزدیکی ضریح منور امام رضا(ع) در مشهد منفجر شد. در پی این انفجار، ده‏ها تن از زائران و علاقه‏مندان اهل بیت(ع) در حرم امام رضا(ع) شهید یا مجروح شدند و خسارت زیادی به حرم رضوی وارد آمد. پس از این اقدام ضد بشری، مقام معظم رهبری حضرت آیت‏اللَّه خامنه‏ای طی پیامی فرمودند: "منافقین کوردل نشان دادند که برای حریم مقدس اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز هیچ گونه حرمتی قائل نیستند. دشمنان منافق، معاند و سنگدل، با این جنایت نشان دادند که به هیچ یک از موازین انسانی پایبند نیستند و دشمنی آنان با ملت غیور و مؤمن ایران، هیچ حد و مرزی را نمی‏شناسد".

محمدعلی عمرانی
۳۰ خرداد ۹۴ ، ۱۵:۲۱ موافقین ۰ مخالفین ۰

فرا رسیدن ماه میهمانی خدا بر مسلمین مبارک باد 
التماس دعا
و من الله التوفیق



محمدعلی عمرانی
۲۶ خرداد ۹۴ ، ۱۷:۳۱ موافقین ۰ مخالفین ۰

دانستنیهایی از ماه

- آیا می دانید که .... ماه به دور زمین می چرخد.

- آیا می دانید که .... ماه 27 روز و 7 ساعت و 43 دقیقه و 11.6 ثانیه طول می کشد تا به دور زمین بچرخد و به نقطه ی اول خود برسد.

- آیا می دانید که .... ماه تنها ماهواره ی طبیعی زمین است.

- آیا می دانید که .... فاصله ی متوسط ماه تا زمین 384403 کیلومتر است.

- آیا می دانید که .... بلندترین کوه موجود در ماه 4700 متر است، و حال آن که ارتفاع اورست 8848 متر است.

- آیا می دانید که .... اولین شخصی که پا به ماه گذاشت نیل آرمسترانگ نام داشت.

- آیا می دانید که .... سمتی از ماه که ما می توانیم از زمین آن را ببینیم طرف نزدیک و سمت دیگر طرف دور نام دارد.

- آیا می دانید که .... ماه در روز بسیار گرم و در شب بسیار سرد است. دمای متوسط سطح ماه در روز 107 درجه ی سلسیوس و در شب 153- درجه ی سلسیوس است.

- آیا می دانید که .... جذر و مد اساساً به علت نیروی گرانش کره ی ماه است.

- آیا می دانید که .... ماه گرفتگی یا خسوف زمانی اتفاق می افتد که زمین بین ماه و خورشید قرار گیرد

محمدعلی عمرانی
۲۰ خرداد ۹۴ ، ۰۸:۲۴ موافقین ۰ مخالفین ۰

چون خاک کشورم..

چون ذوق کودکی..

چون بیت رودکی...

چون ذره های نور بصر میپرستمش!

چون شعله های نرم سحر میپرستمش!

وطن من❤

#ایــــــــران من☀





شادی را هدیه کن، حتی به کسانی که آن را از تو گرفته اند

عشق بورز، به آن ها که دلت را شکانده اند

دعا کن، برای آن ها که نفرینت کرده اند

و درخت باش!…..به رغم تبرها

بهار شو و بخند

که خدا هنوز آن بالاست ...





محمدعلی عمرانی
۱۹ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۵۴ موافقین ۱ مخالفین ۰

تیم هندبال منیزیم فردوس نایب قهرمان باشگاههای کشورشد 

روز پنجشنبه 7 خرداد 94 در هفته بیست و چهارم از لیگ برتر هندبال باشگاههای کشور تیم منیزیم فردوس توانست در آخرین دیدار خانگی با غلبه بر تیم هپکو اراک نایب قهرمانی و راهیابی خود را به مسابقات قهرمانی آسیا مسجل کند.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان فردوس، نیمه اول این بازی با نتیجه 17 بر 14 به سود منیزیم به پایان رسید. عرب گفت: در نیمه دوم با حمایت پرشور هواداران و بازی حساب شده شاگردان شعبان پور اختلاف گل زده به 11 رسید و نتیجه ی 38 بر 27 را به سود منیزیم فردوس رقم زد. تیم منیزیم فردوس با پیروزی در این رقابت عنوان نایب قهرمانی خود را مسجل کرد و با صعود به جام باشگاههای آسیا یک بار دیگر برای مردم و هواداران تیم شادی آفرید.

عرب اظهار داشت: در حاشیه برگزاری این مسابقه، مهدی عجمی نژاد، سرپرست معاون توسعه امور ورزش استان به نمایندگی از مدیرکل ورزش و جوانان استان از تلاشهای هیأت هندبال استان، مهندس کافی مدیر عامل کارخانه منیزیم، رسول اسماعیلی مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی منیزیم و قاسم شعبان پور سرمربی تیم هندبال این باشگاه قدردانی کرد. 

 گفتنی است امام جمعه شهرستان فردوس، شهردار و اعضای شورای اسلامی و رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فردوس در این مراسم حضور داشتند.


محمدعلی عمرانی
۱۰ خرداد ۹۴ ، ۱۵:۳۵ موافقین ۰ مخالفین ۰

روز جوان  مبارک باد

سیمای علی اکبر حسین (ع)

قال الامام حسین علیه السلام: أشبه الناس خلقا و منطقا و خلقا بر سولک و کنا إذا اشتقنا إلی نبیک نظرنا إلی وجهه.

امام حسین فرمودند :علی اکبر علیه السلام شبیه ترین مردم در خلق و خوی و کلام به رسول خدا بود و ما هرگاه مشتاق دیدار رسول خدا می شدیم به چهره علی اکبر نگاه می کردیم.

حضرت علی اکبر از خاندان والا بدنیا آمد عضوی پاک و طاهر از حزب خدا و نیروی الهی در زمین بودند و از صفات نیکوی خاندان و اجدادش بهره ای کامل داشت چنانچه شاعر در دو بیت زیر وصف می نماید:

فی بأس حمزة فی شجاعة حیدر

بإبا الحسین و فی مهابة آحمد

و تراه فی خلق و طیب خلائق

و بلیــغ نـطق کـالنبی محمـد

در شدت و سختی چون حمزه و در دلاوری و شجاعت چون امیرالمؤمنین و در ابا و خوشیتنداری چون حسین و در مهابت و بزرگی چون رسول خدا. او را در خلق و خلق پسندیده و کلام بلیغ همچون پیامبر اکرم محمد صلی الله علیه و آله می بینی.

حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام تنها پدر ایشان نبود بلکه حسین علیه السلام دریائی بود که ثروت زیاد علم و حکمت و بزرگی را از جدش رسول خدا صلی الله علیه و آله که مدینه العلم بود و پدرشان که باب مدینه العلم بود ارث برده بود و از چشمه جوشان آن علم به فرزندانش نوشانده بود. حضرت علی اکبر بسیار مهربان و فروتن بر مومنین بود و در برابر دشمنان چون شیر ، غرنده بود. علی اکبر در تمامی خلق و خوی خود پشت سر پدرش گام می نهاد.


مادر بزرگوار علی اکبر:

مادر بزرگوار ایشان لیلی ثقفیه بود که از عربهای اصیل بود که نسبشان به نبی ثقیف که در بین عربها بسیار مشهور است می رسد. این بانوی مکرمه در جوار زنان اهل بیت زندگی نمود و از ایمان و پرهیزگاری خاندان رسول الله بهره مند شد ودر اوج کمال فرزندی از ایشان بدنیا آمد که شبیه ترین افراد به رسول خدا بود. در مدینه النبی متولد شد در حالی که عثمان بر سر کار بود. (مقاتل¬الطالبین لأبی فرج الاصفهانی ص 81) برخی معتقدند دوسال قبل از خلافت عثمان بوده است. (نسب قریش ص 57).


اوصاف و صفات:

آل رسول صلی الله علیه و آله از صفات و خصائص نیکوئی برخوردارند که بر همگان آشکار است. در این میان علی اکبر علیه السلام بدلیل اینکه ویژگی « أشبه الناس برسول الله » از جایگاهی ویژه برخوردار است تا جائی که مردم مدینه هنگامی ایشان را دیدند به یاد رسول الله صلی الله علیه و آله و مشتاق ایشان میشدند.


همدوش با رسول خدا :

برخی از اوصاف ظاهری رسول اکرم صلی الله علیه و آله عبارتند از:

وجه رسول خدا چون ماه شب چهارده بود ، قامتی بلند داشتند، موهای بلند نه مجعد و نه نرم، سفید روی، پیشانی بلند، ابروهای بلند و کشیده و پیوسته، بینی متوسط، محاسن ایشان پرپشت و انبوه و گونه های ایشان کم گوشت، دهانی وسیع و دندانهائی براق، شکمی متوسط، در نگاه با حیا بود و بیشتر به زمین نگاه می افکند و سبقت در سلام داشت.

اینها برخی از اوصاف ظاهری و رفتاری رسول خدا بود که در فرزند ایشان حضرت علی اکبر نیز وجود داشت تا جائی که دشمن بیم برگشتن ایشان را داشت و این نه به خاطر اینکه ایشان فرزند رسول خداست بلکه به خاطر شباهت ظاهری و باطنی ایشان به رسول خدا صلی الله علیه و آله بود. (سفینةالنجاة ج1، ص 74).

آمده است که هنگامی که ایشان وارد در معرکه کربلا شدند کسی حاضر به مقابله ایشان نشد چرا که ایشان شبیه رسول خدا صلی الله علیه و آله و در شجاعت چون علی بن ابیطالب علی السلام بودند.


اشتیاق مردم مدینه

هنگامی که رسول خدا صلی الله علیه و آله به مدینه وارد شدند مدینه به نور ایشان مزین شد و ایشان در آن جا زندگی نمودند تا زمانی که رحلت فرمودند. در این زمان چون حسنین علیهماالسلام بسیار به جد خود شباهت داشتند مورد احترام و دلگرمی اهل مدینه و مسلمانان بودند. بعد از اینکه حضرت علی اکبر علیه السلام متولد شدند و به عنوان جوانی هاشمی و محمدی در جامعه حاضر شدند به دلیل شباهت ایشان با رسول الله صلی الله علیه و آله مردم مشتاق ایشان شدند و هرگاه دلتنگ رسول خدا صلی الله علیه و آله می شدند به زیارت علی اکبر علیه السلام می رسیدند تا جائی که حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام می فرماید هرگاه من مشتاق دیدار جدم رسول الله صلی الله علیه و آله می شدم به فرزندم علی اکبر نظر می افکندم.

روایت شده است که امام حسین علیه السلام خانه ای مستقل برای ایشان تهیه نمود و کسانی که مشتاق زیارت ایشان بودند به دیدار ایشان می آمدند و از جود و کرم ایشان بهره مند می شدند و برخی در ضیافت حضرت بودند و این خانه محلی فرهنگی برای ورود فقراء و طبقات مختلف مسلمانان بود. حضرت علی اکبر علیه السلام بسیار حریص و مشتاق بر بخشش و کرم بودند بطوری که آتشی بر مکانی بلند تهیه می نمودند و این آتش بر ضیافتخانه و مهمانسرا دلالت می کرد تا اینکه فقراء و غریبان از آنجا اطلاع پیدا کنند و به آنجا بیایند. تمامی این فضیلتها گذشت تا زمانی که در عرصه کربلا در راه دین جانفشانی نمودند تا بعنوان اولین شهید کربلا در تاریخ به ثبت رسید . حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در رثای فرزندش پس از شهادت می فرماید:

اللهم أشهد علی هولاء القوم، فقد برز الیهم غلام أشبه الناس خلقا و خلقا و مظقا برسولک محمد صلی الله علیه و آلهو کنا إذا استقنا الی وجه رسولک نظرنا الی وجهه ... خدایا شاهد بر این قوم باش که جوانی که شبیه ترین فرد در خلق و خلقت و کلام به رسولت بود و ما هنگامی که مشتاق دیدار روی رسول الله صلی الله علیه و آله به صورت علی اکبر علیه السلام نگاه می کردیم .... خدایا برکات زمین را از ایشان بگیر و جمع ایشان را از هم متفرق کن و پیوندشان را بگسلان... (مقتل خوارزمی ج2، ص30)


سخنان امام پیرامون حضرت علی اکبر علیه السلام

امام حسین علیه السلام هنگامی که بر سر مشهد ایشان حاضر شدند فرمودند: قتل الله قوما قتلوک ..... خدا بکشد کسانی که تو را شهید کردند چه چیز آنها را بر خدای مهربان جری و نا سپاس کرد و بر حریم رسول خدا صلی الله علیه و آله تاختند سپس دیدگان حضرت پر از اشک گردید و فرمود: بعد از تو ننگ بر دنیا باد. (الارشاد ص 239)

امام صادق علیه السلام در زیارت حضرت علی اکبر علیه السلام می فرماید:

السلام عیک یا ابن رسول الله السلام علیک یابن امیرالمؤمنین السلام علیک یابن الحسین، السلام علیک یابن خدیجة الکبری و فاطمه الزهراء صلی الله علیه و آله علیک – ثلاثا – لعن الله من قتلک – ثلاثا – أنا إلی الله منهم بری ء (کامل الزیارت ص 200)

حضرت مهدی سلام الله علیه در زیارت ناحیه می فرماید:

السلام علیک یا أول قتیل، من نسل خیر سلیل من سلالة ابراهیم الخلیل صلی الله علیک و علی أبیک

سلام بر تو ای که اول شهید بودی از بهترین خاندان از نسل ابراهیم خلیل الله سلام بر تو و بر پدرت.

محمدعلی عمرانی
۰۹ خرداد ۹۴ ، ۱۳:۴۱ موافقین ۰ مخالفین ۰

محمدعلی عمرانی
۰۵ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۱۸ موافقین ۰ مخالفین ۰

شهدای دهستان برون

     

شهید مهدی رفتاری برون

گوشه ای از زندگینامه معلم شهید مهدی رفتاری

این شهید بزرگوار در سال 1334 در روستای برون از توابع شهرستان فردوس بدنیا آمد و به گفته پدر بزرگوار شهید از همان ابتدا موجب خیر و برکت این خانواده گردید . او در سن 5 سالگی به مکتب رفت و طی مدت 6 ماه قرآن را به خوبی فرا گرفت و تحصیلات ابتداییش را در برون به اتمام رساند و هر سال شاگرد ممتاز مدرسه می شد و از سن 6 سالگی به انجام فرایض دینی پرداخت. در سال 1347 وارد دبیرستان شد و از همان موقع مبارزات خود را علیه رژیم طاغوت شروع کرد به طوریکه با ممنوع شدن حجاب در مدارس، خواهرانش را از رفتن به دبیرستان منع کرد او از سن 11 تا 18 سالگی به تحصیل پرداخت  و در اوقات بیکاری در کارهای کشاورزی و مغازه داری به پدرش کمک می کرد. سال آخر دبیرستان برای گرفتن دیپلم به گناباد می رود و در آنجا نیز درگیری هایی را با مسئولین مدرسه که بعضا صوفی بودند داشته است و بالاخره در رشته ریاضی دیپلم می گیرد و پس از آن به مدت دو سال در دانش سرای نیشابور تحصیل کرده و از همانجا فعالیت های سیاسی خود را شروع کرد به همراه چند تن از دوستانش علیه رژیم منفور شاه تبلیغ می کرد پس از آن شهید در سن 22 سالگی با راهنمایی خواهرش تصمیم به ازدواج گرفت که حاصل آن دو فرزند دختر بوده است.

پس از اتمام دانش سرا به سرایان رفت و در آنجا نیز به فعالیت های ضد طاغوتی خود ادامه داده است. و با رئیس آموزش و پرورش وقت آن موقع در گیر شده و از سوی خدمتگذار به دستور رئیس وقت آموزش و پرورش مورد ضرب و شتم قرار گرفته است ولی شهید او را بخشیده و رضایت میدهد و پس از برگشت به فردوس در بیداری مردم زادگاهش تلاش زیادی می کند هرچند که او در زادگاهش مخالفین زیادی داشت. از اینکه بنی صدر به ریاست جمهوری انتخاب شد اصلا رضایت نداشت و برای استقبال از او که به فردوس آمده بود به فردوس نرفت.

موقع زلزله سال 1347 فردوس، آیت ا... خامنه ای و مرعشی برای کمک به زلزله زدگان به فردوس آمده بودند این شهید در کنار این بزرگواران به کمک زلزله زدگان شتافتند. بیشتر روزها روزه دار بود و به شرکت در مراسم دعای ندبه، کمیل،  خواندن قرآن،  نماز اول وقت و نماز شب اهمیت ویژه ای  می داد و روزه های مستحبی زیادی می گرفت.بیشتر شب های جمعه از نیشابور برای زیارت عازم مشهد می شد.مهدی خدمت سربازی خود را در خدمت تعلیم و تربیت و تبلیغ از انقلاب اسلامی گذراند و آن مدت با کسانی که طرفدار شاه خائن بودند درگیر شد که حتی کلیه معلمین به حمایت از ایشان 48 ساعت اعتصاب کرده و سر کلاسها نشسته بودند و سر انجام هم سر بلند بودند.در هر بار سفر به قم اعلامیه های زیادی حدود 10 الی 15 کیلو را به کمرش بسته و با خودش می آورد و در ابتدا در خانه یکی از عموهایش پنهان می کرد و سپس بین مردم توزیع می کرد او بیشتر وقت خود را در نهاد های مردمی مانند بسیج می گذراند. وی سخنرانی های زیادی را در ایام محرم و ... انجام می داد که بعضا با مخالفت های زیادی از سوی افراد کوته فکر در آن زمان مواجه بود. او همچنین کتاب ها و نوار های مذهبی از امام خمینی( ره )، آیت ا... طالقانی  و شریعتی را مخفیانه بین مردم و دانشجویان توزیع می کرد او علاقه زیادی به امام خمینی(ره) علیه داشتند و زمان ورود امام خمینی(ره) به ایران به استقبال ایشان رفتند.

انقلاب اسلامی در فردوس از روستای برون بلند شد و از فردوس تنی چند از جوانان انقلاب و دانش آموزان شهید مهدی رفتاری  به برون آمدند تا در برابر خائنین و طرفداران شاه از او حمایت کنند و روز بعد که تاسوعا و عاشورا بوده است افراد بسیار بیشتری به طرفداری از شهید از فردوس به برون آمدند و خواستند افراد طرفدار شاه را به سزای عملشان برسانند که با اصرار شهید به فردوس بازگشتند و از آن موقع بود که این شهید و افکارش برای همه به خوبی شناخته شد. شهید در سال اول استخدامیش در روستای برون مبلغی را با زحمت زیاد جمع کرد و برای مدرسه راهنمایی پیش پرداخت کرد و به آن مدرسه واگذار نمود و با تلاش زیاد، پایه های این مدرسه را بنا نهاد. ایشان پس از پیروزی انقلاب کتابخانه ای را در محل مسجد جامع برون راه اندازی کردند و کتاب های آن را به طور رایگان در اختیار بچه ها قرار می داد.

او برای اولین بار در سن 26 سالگی به ندای امام خمینی لبیک گفت و به مدت 3 ماه به جبهه رفت و پس از بازگشت برای دومین بار در اوایل ماه مبارک رمضان راهی جبهه شد و دوباره برگشت و به معلمی پرداخت ولی باز دیری نپایید که حتی بدون خداحافظی با پدر و مادر خویش به جبهه رفت ولی در نامه ای خطاب به پدر و مادرش گفت برای اینکه از غافله عقب نمانم، نتوانستم به خداحافظی شما بیایم و دیگر بازگشتی جز با شهادت نداشت.به نقل از همسر شهید که درباره ایشان گفتند که علاقه شدیدی به فرزند داشتند و در جواب یکی از همرزمانشان به نام شهید درخشان در حرم امام رضا(ع) که گفته بود چجوری دلت می آید از این بچه جدا شوی شاید بر نگردی، این شهید بچه را رو به حرم امام رضا(ع) گرفته بود و گفته این بچه هم فدای اسلام.

ولی سرانجام در آذرماه 1360 در جبهه مریوان در حال پاکسازی یکی از شهرها، وقتی که یکی از برادران مجروح شده بود و شهید این مجروح را به عقب برده بود در حال بازگشت به خط مقدم به دست نیروهای ضد انقلاب کموله و دموکرات به شهادت رسید.خاطرات زیادی از زبان همسر شهید و همرزمان شهید مانند آقای سید هاشم خراسانی، آقای حسین جوادی، آقای غلامرضا مدبر عزیزی، آقای مهدی گلشنی فر، ذبیح ا... بهادران،علی پردل، و دانش آموز این شهید، آقای فرزین حجازی و ... موجود است. روحش شاد و یادش گرامی باد.

*****************************************


شهید محمدحسن برادران

گوشه ای از وصیت نامه شهید محمدحسن برادران

بسم الله الرحمن الرحیم ‎   ‏(( ان الله اشترى من المؤمنین انفسهم و اموالهم بان لهم الجنة یقاتلون فى سبیل الله فیقتلون و یقتلون ... و ذلک هو الفوز العظیم ))‎  ‏>‎  ‏درود فراوان به پیامبران الهى به ویژه پیامبر اسلام و درود به امامان  پاک و معصومین محترم. درود بر امام زمان ـ مهدى (عج)منتظر که همه ما انتظار ظهورش را مى‌کشیم و درود بر رهبر کبیر انقلاب امام خمینى(ره) و درود بر رهروان راه امام که با دستورات پیامبرگونه، امام امت مى‌روند که پرچم توحید را به سرتاسر جهان بگسترانند و با خون سرخ خویش نهال تشنه اسلام را سیراب گردانند و مستضعفین را بر مستکبرین پیروز گردانند و سلام بر پدر و مادر مهربان که مرا با مشقت بزرگ کرده‌اند و از آنها نهایت تشکر را مى‌نمایم که به من اجازه دادند که به جبهه بیایم و با صدام که در حقیقت آمریکا است مبارزه نمایم، خون ناچیز خود را در راه اسلام بریزم. از خداوند مى‌خواهم که هیچ وقت من را به حال خود وانگذارد تا به من لغزشى روى نیاورد و بتوانم آن چه را که اسلام از من مى‌خواهد ایفا  نمایم زیرا این یک امتحان الهى است که از ما به عمل مى‌آید تا خداوند بر همه اعمال ما ناظر است و هر کسى که از این امتحان الهى پیروز درآید در دنیا و آخرت روى خواهد داشت که در برابر امامانى که چندین قرن پیش به خاطر اسلام قیام کردند و جان خود را از دست داده‌اند بایستد و اگر ما بى‌تفاوت باشیم در روز قیامت از ما سوال خواهد شد که چرا در جامعه اسلامى فساد رواج دارد و کسى نیست که به فکر برطرف کردن آن باشد.

*****************************************

محمدعلی عمرانی
۰۵ خرداد ۹۴ ، ۰۹:۵۵ موافقین ۰ مخالفین ۱

ولادت امام حسین علیه السلام

ولادت امام حسین(ع)مبارک

دومین فرزند برومند حضرت على و فاطمه(س) که درود خدا بر ایشان باد در روز سوم ماه شعبان سال چهارم هجرت،در خانه وحى و ولایت چشم به جهان گشود.

در روز سوم ماه شعبان سال چهارم هجرت دومین فرزند برومند حضرت على و فاطمه(س) که درود خدا بر ایشان باد، در خانه وحى و ولایت چشم به جهان گشود. چون خبر ولادتش به پیامبر گرامى اسلام (ص) رسید، به خانه حضرت على (ع) و فاطمه (س) آمد و اسما را فرمود تا کودک را بیاورد.


اسما او را در پارچه اى سپید پیچید و خدمت رسول اکرم (ص) برد،آن گرامى به گوش راست او اذان و به گوش چپ او اقامه گفت.به روزهاى اول یا هفتمین روز ولادت با سعادتش،امین وحى الهى،جبرئیل  فرود آمد و گفت:سلام خداوند بر تو باد اى رسول خدا،این نوزاد را به نام پسر کوچک هارون (شبیر) که به عربى (حسین) خوانده می شود نام بگذار.


چون على براى تو به سان هارون براى موسى بن عمران است.جز آن که تو خاتم پیغمبران هستى و به این ترتیب نام پرعظمت حسین از جانب پروردگار،براى دومین فرزند فاطمه (س) انتخاب شد.به روز هفتم ولادتش،فاطمه زهرا که سلام خداوند بر او باد،گوسفندى را براى فرزندش به عنوان عقیقه کشت و سر آن حضرت را تراشید و هم وزن موى سر او نقره صدقه داد.

محمدعلی عمرانی
۰۵ خرداد ۹۴ ، ۰۸:۴۸ موافقین ۰ مخالفین ۰

بمناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر

شهید محمد حسن برادران معروف به شکارچی تانک در عملیات آزاد سازی جاده اهواز خرمشهر سهم بسزای در آزاد سازی خرمشهر داشت

بر اساس گذارشات همرزمان شهید، در چند عملیات متوالی شهید با رشادتهای خود توانست دهها تانگ دشمن را نابود کند. چون دشمن توان مقابله با این گروه شکارچی تانک را نداشت لذا آن منطقه را که نه دشمن می توانست نزدیک شود نه همرزمان ایرانیشان ، منطقه را به آتش کشید که شهید برادران متأسفانه در آتش دشمن سوختند خداوند روح این شهید بزرگوار را با شهدای کربلا محشور کند و به ما توفیق عنایت کند تا راحشون ادامه بدیم انشاءالله

محمدعلی عمرانی
۰۳ خرداد ۹۴ ، ۱۸:۱۹ موافقین ۰ مخالفین ۰